Min åsikt blir min död.

Jag är inte bara feminist på fast mark, jag har ikväll upptäckt att jag även kör bil som en riktig jämställdhetskämpe. Ikväll lånade jag mina föräldrars bil för att köra hem genom mörkret. Svängde in i en tvåfilig, väntade på att det skulle bli grönt för att sedan brumma ut på stora 70-vägen. En bil med två killar kör upp bredvid mig, tittar på mig och flinar lite. Det blir grönt och de gasar upp fort som attan och jag puttrar efter i sakta mak. De bränner förbi mig och svänger in framför mig, sneglar åt mig i backspegeln. Ha, kolla tjejer - värsta singelfarten!

I helvette heller. Jag lägger mig på gasen, låter bilen jobba för alla dess hästkrafter, ut i andra filen och två sekunder senare är jag om mansgrisarna. Ha, boys, you are messing with the wrong girl!

Även om jag nu i efterhand insåg att det kanske inte är något att testa på uppkörningen eller inför en poliskontroll så är det ibland är det skönt att vara lite kaxig bakom ratten. I allafall så länge man har en stor motor som kan backa upp en.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jassa, du ar ute och racerkor nar jag ar bortrest. Forstar dig - det ar harligt att knappa mansgrisar pa nasan. Fast a andra sidan, man borde val inte agna sig at samma maktbeteende som dom ... egentligen. Eller?

Mum (pa vag hem fran USA)

2007-11-10 @ 02:06:06
Postat av: rakel

haha
härligt Sanna!
You go girl!

/R

2007-11-10 @ 11:56:59
URL: http://rakeleklund.blogg.se
Postat av: Bengan och Göran

det var bara tur, nästa gång är det jag som vinner...

2007-11-11 @ 18:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0