Sportfånar.

"Va? Vet du inte vem det är?". Denna fråga fick jag idag under föreläsningspausen idag. Det är en kommentar jag får ganska ofta, i allafall när samtalen runt fikabord eller i grupprummet cirkulerar kring sport. Jag kunde inte vara mer ointresserad av ämnet. Jag skiter fullständigt i vilka som vinner VM i fotboll eller hur hög (eller är det långt?) som Kajsa Berg-nånting hoppar. Jag är den som bävar inför sommren när friidrotts-EM snurrar på alla kannaler eller då det är något av alla dessa miljoner fotbollstureningar som alla bara måste titta på. När det pågår större sportevenemang går det inte att umgås med människor på ett normalt sätt, dagarna kretsar kring TV:n och expressens sportbilaga. Det känns som om jag är den enda i Sverige som inte ser på när Anja störtar ner för backen. I sommras satte de upp en projektor i fikarummet på jobbet för att kunna se på friidrott på lunchen. Själv tog jag senare lunch bara för att slippa se skiten.

"Men du måste ju bry dig lite i alla fall? Lite, lite?". Och det här kommer inte sällan från människor som själva inte brydde sig tillräckligt mycket om statsmakten i vårt land för att gå och rösta till riksdagen. Men sport, det är tydligen någonting man måste engagera sig i.

Så snälla, säg att det inte är några sportevenemang i vinter. Jag skulle bli så tacksam.


Kommentarer
Postat av: Olof

Det jätte-, jättemånga sportevenemang i vinter. Jättemånga. :P

2007-11-29 @ 18:19:11
Postat av: Elina

Åh, I love you! Känner precis likadant. Har en vän från Karlstad-tiden som brukar sms:a mig när det är något riktigt stort, typ OS, så jag inte ska göra bort mig fullkomligt. Du kanske vill ha hennes nummer?

2007-11-29 @ 19:49:15
URL: http://sundholms.blogspot.com
Postat av: sara

sanna, du är kalastjej på alla sätt, så man får väl helt enkelt bara acceptera att du är "antisportslig".
för en annan börjar ju högsäsongen nu, nämn en sport å jag sitter klistrad... behöver du veta vem som gjort vad, när och hur så står jag gladeligen till din tjänst. kan ju vara bra att få användning för all den information som tar upp plats i min stackars lilla hjärna. ;)

2007-11-29 @ 20:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0