Barcelona baby!!

Helgen har varit helt galen samtidigt som oerhört rofylld. Om man bortser från diverse missöden som att...

image51


...jag glömde passet och fick åka hem och hämta det medans mamma höll planet. Ni som drabbades av förseningar på Malmö aviation den dagen - skyll på mig.
...Tove åt vad hon trodde var en mintpastill, som visade sig vara en våtservett som vecklar ut sig i vatten (fungerar tydligen lika bra med saliv).
...Tove snodde en mans väska på flygplatsen.
...vi fick panikpacka om våra väskor i incheckningskön på vägen hem pga 7 kg i övervikt.
...vi betalade sammanlagt 20 euro för att komma in i den stora katedralen och därinne möttes av en stor ombyggnadsarbetsplats. 5 minuter senare satt vi på metron påväg tillbaka till shoppinggatorna.
...hotellet drabbades av smärre avloppsproblem.
...Tove åt vad hon trodde var flytande choklad i en affär. Det visade sig vara hudkräm. Inte att rekomendera.
...vi shoppade så mycket att det inte fanns en chans att allt skulle få plats med allt i väskorna. Men det går tydligen minst lika bra att frakta hem kläder i en stor sopsäck.
...vi glömde bort att klockan skulle ställas om till vintertid när vi skulle till flyget klockan 6 på morgonen. Vi stod i själva verket utanför hotellet med packade väskor klockan 5(!!).

...om man bortser från detta var det en mycket lugn och stillsam resa. Barcelona är underbart på alla sätt. Dagarna fylldes med shopping och fikapasuer. Vi gjorde några få tappra försök till att vara lite kulturella och besöka sevärdigheter men dessa planer lades snabbt ner. På kvällarna gjorde vi absolut ingenting - en matbit, lite choklad sedan låg vi som paddor på hotellrummet i våra badrockar och somnade som klubbade sälar.

image46

Hotellbalkongen. Behöver jag säga att jag var nyvaken?


image45

Kommande dagen planeras.


image48

Sagrada Familia - vårt kulturella bidrag.


image49

Inte alls turister, nejdå. Det är bara mindreväskan som fattas.


image50

Barca by night. Eller i allafall sent på kvällen.


image52

Hot stuff baby!!

Tack till mitt kära resesällskap mamma och syss.
Bättre kunde jag inte tänka mig!!

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

gaaah, jag blir så avundsjuk!

2007-10-30 @ 23:01:49
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Anonym

JA detvar verkligen helt underbart!! Du glömde dock missödet: Sanna överskattar sin förmåga att inta socker och drabbas av akut söttmaförgiftning efter intag av grädd/glass/socker drink + socker- och fettbomben cheececake (under loppet av 10min)....

KRAM

2007-10-31 @ 07:52:54
Postat av: Malin

Åh, älskade, älskade, älskade Barcelona! Jag får tårar i ögonen, åh vad jag saknar!

2007-11-08 @ 01:37:27
URL: http://playcold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0