Din värme i höstmörkret

image1




Måste tipsa om min nya favoritserie, Ally McBeal. Kanske världens bästa serie någonsin! Lite typiskt mig kanske att nörda ner mig i ett program om en bunt jurister men efter alla överseriösa serier som Lost, 24 och Prison Break känns det skönt att återupptäcka denna roliga, egendomliga och underbara skapelse! Ally McBeal är en minst sagt udda advokat i USA som sliter med arbetet och singellivet. Hon jobbar på en advokatbyrå som är om möjligt ännu mer speciell än henne själv. Karaktärerna är grymma och vissa dialoger är bara klockrena! Ibland kan man verkligen känna sig lika hysterisk som Ally (ja, nästan i alla fall). Hon har ett ständigt gående sound track till hennes liv för att pigga upp sig själv, hon ser dansande spädbarn när hon är stressad och hon obotlig pessimist.

Efter att ha plöjt första säsongen nu under sommaren är jag helt och fullständigt fast! Denna serie är unik, som ingen annan. Det är ett måste i höstmörkret!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0