Man har ju i allafall hälsan.

Jag tycker inte om att bli äldre. Min ålder nu är ok, men nu vill jag att det ska stanna av. Att bli äldre sägs vara fullt rimligt så länge man har hälsan med sig. Men om hälsan sviker redan vid 20? När jag började tänka efter finns det inte mycket i min kropp som fungerar som det ska.

  • Jag har magkatarr och gått på medicin i omgångar för det sedan jag var 15. Kan därför inte äta vad jag vill eller dricka vad jag vill. Inget kryddigt, surt eller för fett. Varje dag måste jag få i mig något milt som yogurt eller fil. Jag blir lättare full och alltid bakis. Mest saknar jag apelsin och citrusfrukter - något jag inte ätit på 5 år.
  • Jag har en nerv i benet som ligger lite på kläm. Det yttrar sig på så sätt att det ilar hemskt ibland. Ingenting jag kan göra åt saken, förutom att undvika vissa "positioner"...
  • I stor del av mitt liv har jag haft migränproblem. Det går i omgångar, men när det är som värst har jag upptill en gång i månaden. Ofta kommer det som ett brev på posten efter tentan eller en stressig vecka.
  • Mina hörntänder är "nervässade" av att jag spänner mig och klämmer ihop gommen när jag sover. det resulterar i spänningshuvudvärk och ont i käkarna. Därför sover jag med en bettskena (det är lika hett som det låter). Grymt oskönt, men det funkar.
  • Mitt imunförsvar är kanske världens sämsta. Jag har otroligt lätt för att dra på mig olika virusinfektioner. Att knapra antibiotika och pencilin känns ibland vanligare än att äta hårdbröd.
  • Nu har jag lycktas greja benhinneinflamation av mitt springande och tränande. Lösningen är vila och mindre Body Pump - någon som jag är dålig på att hålla.
  • Mitt blodtryck är lågt och har därför lätt för att svimma och bli yr. En läkare sa till och med till mig en gång att hon var förvånad att blodet överhuvudtaget tog sig runt i kroppen på mig.
Jag kan bara konstatera att om det här är min hälsa nu, vill jag inte veta mitt tillstånd när jag är 45.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0