Tillbaka till verkligheten..?

Idag har jag ägnat åt att försöka komma i ordning med tillvaron igen efter spexveckan. Jag har bokat tvättid, varit och tränat, packat upp kläderna från logen, segat i TV-soffan och till och med försökt att plugga lite (dock utan resultat). Har även bokat in en tjejkväll med försummade vänner och planerat för en lugn helg.

Oj vilken spexabstinens jag har, det är inte klokt. Den avslutande kramringen i söndags sitter kvar i kroppen. Sitter och lyssnar på Licence to kill från Bond och dras tillbaka bakom ridån dansandes med Emelie, sjunger min hysteriska stämma från Miss Blue och drar repliker för mig själv i huvudet och småskrattar. Jag trodde att jag var patetiskt tragisk men det visar sig att jag är långt ifrån ensam om detta beteende. Har bombaderats med sms och mail idag från övriga i gänget som "gråter blod" och "hatar vardagen".

Denna hittade jag när jag packade upp min logväska. Kanske säger den inte er så mycket, men spexet förstår mig. All denna insider-humor och ingenstans att ventilera den...

image168

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0