"To do"-list.

Efter tiden som gått, fullspäckad av plugg, spex och annat som tagit upp min tid, har min lägenhet sakta men säkert förfallit. Jag mest bara hunnit putsa på ytan men låtit grunden falla i bitar. Igår rann min bägare över, nu måste jag göra någonting åt situationen! Glödlampor som inte har fungerat på en månda borde bytas, två avlopp som knappt släpper ut vatten, frysen som är full av gammal mat och min garderob som är fullständigt kaotisk.

Last night was the night, nu skulle det ske. Allt skulle fixas. Kontroll-freak som jag är satte jag mig ner och skrev ner allt på en lista på allt som skulle göras. Jag älskar listor! Genast blev jag betydligt mer motiverad. Inte bara får jag sakerna gjorde utan för varje sak som jag avklarade fick jag nämligen stryka en punkt från lappen - otroligt tillfredställande!

Kvällen förlöpte. Jag lärde mig hur man skruvar sönder ett badkar, varför min kökslampa envisats med att stänga av sig själv och varför mina blommor dör i sovrumsfönstret. Men nu är jag klart och känner mig som ny. Avslutade till och med med en varm dusch mest för att njuta av hur lätt vattnet strömmade ner i brunnen - åh, jag är så självständig!


Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Åh, jag älskar också listor! Bästa är när man får kryssa för att man har gjort det. Härlig känsla!

2008-04-24 @ 16:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0