Du är vad du äter.

Jag kan inte låta bli att skratta åt Aftonbladet. I am sorry men det är verkligen en värdelös tidning. Här skriver de först om Jennifer Love Hewitts "hetsbantning" när hon gick ner 8kg på 10 veckor. Vidare kan man läsa på hemsidan hur vi kan gå ner 5kg på 4 veckor. Var ligger skillnaden?

Är någon av alternativen verkligen sunt? Människors kamp mot kilonen verkar ta över vårt liv. Vi ska inte bara gå ner i vikt, det ska bannemig ske fort också. Program som "Du är vad du äter" lovar att hjälpa överviktiga att bli av med extravikten, men var finns långsiktstänket? Vem tror på fullaste allvar att den pizzaätande killen kommer att fortsätta att svälla linser och dricka grönslemmiga shots till frukost? Programmet handlar inte om något livsförändrande beteende utan att svälta ner personer snabbt - dvs bra TV. Är det förvåande att återbesöken inte är allt för vanliga i dessa program?

Det finns många metoder. Du får inte äta kolhydrater säger somliga, inget fett menar andra. Och passa dig för det gömda sockret för guds skull! Misstolka mig inte, självklart är det bra att vi försöker se efter vår hälsa. Men ibland känner jag att folk har tappat greppet och lägger fokus vid så konstiga saker. Nej, jag lägger inte mycket förtroende i alla himla nymodernigheter - atkins, GI, stenåldersmetoden och alla andra varianter. Var tog idén om att hålla en varierad och välbalanserad kost vägen? Vad hände med principen om "lite av allt"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0