Julstämningen är här!

Förra året insåg jag att julen inte är vad den brukade vara när man var liten. Vi kan inte förvänta oss att vi ska få julstämning utan vi måste ta eget ansvar för att den ska infinna sig. Vi går inte längre i skolan och får pyssla, vi går inte med i skolans luciatåg och vi får inget julbord i matsalen. Ska vi komma i julkänsla är det upp till oss själva att fixa den.

Igår anlände min julstämning. Det var julfest/mys/häng/samkväll hos min Emelie och hennes kombos Magnus och Kristina. Pepparkaksbak, lussekattsfrosseri, pepparkakor med diverse tillbehör och kanske världens godaste knäck. Det var precis vad jag behövde. Några goa kramar från vänner jag ser alltför sällan, en kopp brännande stark glögg, planer inför helgen skapades och en puss under misteln.



Lars är kreativ.




Tre glöggrytor - stark, starkare, starkast.




När jag vandrade hem igår föll det stora flingor från himlen och isen på gatan hade täckts av ett vitt täcke. En snöängel och en och annan snöboll i nacken gick inte att undvika. Nu är jag trött efter en sen kväll, men så så värt!

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Vem pussade du under misteln? :)

2008-12-12 @ 15:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0