Alla j*vla hjärtans dag.

Glad alla hjärtans dag. Eller glad alla j*vla hjärtans dag. För just så känns den - lite smått j*vlig. Som del i ett förhållande är det en fin dag om man tar chansen att pyssla om varandra lite extra. Men som singel, då kan jag passa.

Redan imorse när jag steg upp pumpades det hjärtrelaterade saker ur TV:n. Radion och "lugna favoriter" har gått runt, runt idag på jobbet, men "kärlekshälsningar". Dagens ljuspunkt var när jag fick ett chokladhjärta hos frisören, det är alltid någonting. Satt kvar på jobbet efter alla gått för dagen, ensam kvar med lunga favoriter för att sedan spatsera hem till en mycket tom lägenhet och koka palt.

Påväg hem fick jag ett välbehövt sms av en vän: "Kärleken är överskattad. Du är underbar."  Tack, det var allt jag behövde.

Ikväll efter spexmötet ska jag skämma bort mig själv litegrann. Ska sätta ny färg i håret, hänga med grannen,  ta en skumbad och äta godis. Man får väl se till att älska sig själv om ingen annan gör det.

Idag är det alla kärlekspars dag.
Men imorgon är det en ny dag.
Låt oss göra den till singlarnas dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0