Ett bord för en, tack.

image116


Igår var jag på min livs första singelkväll. Jag följde med som bonus när några ur studentkören skulle samlas kring detta tema. Middag och vin intogs och diskussionerna cirkulerade kring singel - lycklig eller olycklig? Vi pratade om relationer, hur man får ett förhållandeatt fungera och vad det är man saknar när man inte har någon special someone. Det ältades, snackades kärleksproblem och utdelades råd.

Ett ämne som behandlades flitigt var det faktum att man inte bara är tillsammans men en person, man är tillsammans med en hel familj och umgängeskrets. När man blir involverad med en annan människa får man en bonusfamilj, helt enkelt några extra syskon och två till föräldrar. Men vad händer när förhållandet tar slut? Bryter man upp med hela hans familj? Måste det vara så? Jag vet bara hur det har varit för mig. Min familj saknar mitt ex oerhört mycket, speciellt min lillebror. Han är nästintill uppväxt med honom och helt plötsligt bara - poff, borta. Och jag då, jag saknar verkligen min bonufamilj ibland, och mina bonuskompisar. Det är jobbigt att veta att det aldrig kommer att bli detsamma igen. Jag bröt verklligen upp med fler än pojkvännen.

Kvällen förlöpte snabbt. Samtal blev till sång, massor med sång. Men det kan man kanske räkna med när man umgås med studentkören. Det blev betydligt senare än vad jag planerat men jag tror att de extra minutrarna var väl spenderade. Jag är även inbjuden på nästa singelkväll, wihi!


image115

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0