Jag KAN.

Jag ska sluta säga att jag inte kan.

Jag kan inte med datorer. Fel. Jag har bara inte haft nytta av att lära mig än. Min expojkvän var ett tekniskt geni vilket gjorde att jag la över allt sladdrelaterat på honom. Men nu är det dags.

Jag kan inte med musikprogrammet Sibelius. Fel. Jag har bara inte haft programmet tillgängligt och därför inte möjligheten lära mig det. Nu ska det bli andra bullar. Jag sitter och knepar och knåpar, med några svordomar emellan åt, men se! Där lyckades jag faktiskt förvalda åttondelarna till trioler eller oktavera längre strofer.

Jag kan inte byta glödlampor för jag är svinrädd för ström
. Fel. Jag har bara inte testat tillräckligt många gånger för att inse att man inte får ström i kroppen om man bara tar det försiktigt och håller i glödlampan.

Jag kan inte låta bli att bädda sängen. Fel. Jag har bara inte vågat pröva tidigare. Himlen föll inte ner, även om jag föredrar en prydlig säng.

Som sagt - jag ska sluta säga att jag inte kan.
Saker som man inte kan är bara saker man inte hunnit lära sig än.

Kommentarer
Postat av: Syss

KLOKT!!

2008-01-24 @ 13:32:15
Postat av: Amanda

Vilken fullkomligt underbar inställning! Det är klart att det är så det är!

2008-01-24 @ 17:34:57
URL: http://lyckaliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0