T5 - done.

Igår skrev jag beskattningsrättstentan. Det var slutet på termin 5. No more, aldrig mer, hejdå, bye bye! Kursarna firade med den sedvanliga tentafesten. Fy fasen vad bra vi är!!

image110
Som synes var jag ganska peppad.


Det kunde definitivt gått bättre men den är i allafall gjord och det är det viktiga. Känslan när man lämnar skrivsalen efter sex timmar är helt underbar. Det är en blandning mellan total utmattning, adrenalin, illamående och hunger. Men lättnaden kom inte förrän senare. Det var egentligen först imorse när jag steg upp och såg lagboken på skrivbordet som jag insåg att den är avklarad.

Alla har vi våra sätt att skriva tentan och många har även något extra som ska ge tur. Kanske är det en speciell plats i skrivsalen, en viss tröja eller en uppstakad morgonrutin. Min storasyster har en anka som heter Sven som hon alltid har med sig på tentor. Och tydligen fungerar Sven bra som stöd för igår skrev hon sin sista tenta på läkarlinjen. När jag började plugga för 5 terminer sedan fick jag en alldeles egen anka av syster som heter Tage. Han fanns självklart på plats igår och kommer att vara med till slutet på utbildningen.


image109

Nu ska jag ta termin 6 med storm.

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

GRATTIS!!! WOHO, vad skön att det hemska är över nu

2008-01-15 @ 22:35:47
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Amanda

GRATTIS! Tänkte på dig igår =) Jag förstår känslan - jag bara längtar tills min tenta också är över... fyra dagar kvar nu!

2008-01-15 @ 23:22:19
URL: http://lyckaliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0