P3 vs. MIX.

Där jag jobbar lyssnar vi på radio konstant. Det är därför oundvikligt att diskussionen vilket radiokanal som ska snurra dyker upp. Det jag tydligt har märkt är att det tydligen är lite finare att lyssna på P3 än Mix megapol eller dylikt. Jag blir snabbt nedröstad när jag svänger över till 107.0, för alla tycker att det är bara jobbig och att den spelar samma låtar om och om igen. Efter x antal dagar med P3 i mina öron kan jag bara konstatera att det inte är ett skvatt bättre. Även denna radiokanal har uppenbart en tydlig playlist som snurrar och även om det inte är samma playlist som Mix och Rix har är det lite frustrerande när man hör en låt spelas för tredje gången på en dag.

Det roliga i det hela är att P3-fansen inte håller med om det. De anser till fullo att P3 minsan blandar musik hej vilt och att de aldrig tjatar ut låtar som de andra stationerna gör. Och de menar framför allt på att de spelar bra musik, vilket tydligen aldrig Mix gör, som bara eggar BWO och Timberlake.

Det råder uppenbart en viss typ av musiksnobberi när det kommer till val av radiostation. Men jag blir otroligt less på P3. De ska vara så jäkla alternativa så att jag får spatt. Det är inte okej att gilla smörpopdängorna och de snurrande sommarhitarna. Nej, det ska vara britt-pop, och helst från något okänt band som man aldrig hört talas om. Nej tack, ge mig helldre Charlottes "Hero" för andra gången idag än ett halvkast band från England.

Jag kunde bara inte låta bli att skratta när P3 idag spelade BWO:s schlagerbidrag. Det gjorde min dag.


Kommentarer
Postat av: Skalman

P3 är för mainstream (utom nattsändningarna, då det flippar ur totalt). P2 är mer pålitligt. Men ingendera spelar tillräckligt mycket proggrock, så jag lyssnar i stort sett aldrig på radion...





Annars så finns ju Delicious Agony ( http://www.deliciousagony.com/ ) på nätet om man så vill.



Häromdagen hörde jag dock en liveinspelning av "Hocus Pocus" med Focus på UmeTV. Då blev jag glad.

2008-07-10 @ 00:44:00
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: DK

Om du anser P3 vara något annorlunda måste du vara jävligt låst. Härliga, härliga internet som gör att man får en inblick i den värld sådana som du lever i. Tittar du på Bonde söker fru också?



Btw, det som gör P3 bättre är ju inte bara att de spelar bättre musik, vilket de absolut gör, utan framför allt att det inte är en massa hjärndött skrik och pladder mellan låtarna...

2008-07-18 @ 08:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0