Sommarens utmaning.

Ok, jag har blivit utmanad av min vän Klara att lista med de låtarna som just nu gör min sommar.

The Rules:
List seven songs you are into right now. No matter what the genre, whether they have words, or even if they're not any good, but they must be songs you're really enjoying now, shaping your summer. Post these instructions in your blog along with your 7 songs.

Efter mycket velande fram och tillbaka har jag lyckats skrapa ihop en lista. Jag är inte riktigt nöjd och tycker att någonting saknas... Men. Ja. Here it goes.

1. Listan börjar med ett måste: I am a rock med Simon and Garfunkel. Den har alltid spelats mycket hemma hos min familj tillsammans med resterande delen av deras superlåtar. Denna är lite speciell på något sätt - bilsemester ner till Värmland, pappa sjungandes i framsätet och alla klämmer i samstämmigt i textraden "And my poetry to protect me!" under sista versen. Det här är sommar för mig!

2. Forever med Chris Brown. Detta är definitivt den låten som jag kommer att dansa till sena sommarnätter och den låten som får mitt lilla partyhjärta att slå lite extra...

3. Tapetklister med Jumper. Jag vet egentligen inte varför. Den är bara så mysig, töntigt, härlig och knäpp på samma gång.

4. Vackert land med Bo Kaspers Orkester. Någonstans finns alltid BKO för mig, även denna sommar. En favoritlåt från 2002 har gjort come back i mitt liv och spelas flitigt. Och visst är det en passande text för sommaren? 

5. Jag väntar med Sofia Karlsson. Svenska visor hör sommaren till och min absoluta favorit är Sofia. Lugna kvällar i stugan, spegelblanka vatten och en stund på bryggan i solnedgången i en gammal stickad tröja från stugloftet. Mmmm...

6. Bandstarter med Brainpool. En av förra sommarens klassiker som hänger kvar än. Har många bra (och en del konstiga och förvirrande) minnen till den här låten. Midsommar hos Mickan, dansandes ute på altanen i nubbedimman.

7. I was brought to my senses med Sting. Ett litet svart får skulle jag vilja kalla det. Låten kommer från Stings skiva Mercury falling som min bror spelade intensivt under ett halvår för ganska länge sedan. Plockade fram skivan när jag besökte mamma och pappa och det slutade med att skivan fick följa med mig hem. Hela skivan är toppen men det här är nog den som jag gillar bäst. Kanske inte den mest somriga låten från listan, men ack så bra!

Vilka ska jag då utmana?
Emelie, Amanda, Pernilla, Emilia,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0