Passion för sommaren.

Idag har det varit riktig sommarvärme. Och då pratar jag inte om den där värmen när det är varmt så länge man ligger i solen och i lä, utan den där stunden då man kan ligga kvar på filten i bikini trots att molnen tillfälligt hopar sig och det kommer en bris. 

När det är varmt är det en sak som gäller - glass! Som numera laktosfri människa har jag fått testa lite nya sorter. Även om sortimentet inte är vad jag önskar mig finns det självklart en del laktosfri gräddglass. Men det bästa är sorbetglass, det är nämligen helt mjölkfritt. Efter noga övervägande har jag beslutat att denna är min favvo, SIA:s hallon, fantastiskt god - och KRAV-märkt! Jag har helt klart en ny passion. Speciellt en dag som denna när benen värker av träningsverk, fötterna ömmar av höga klackar och gårkvällen ligger som en tung sten på huvudet. Den fungerar bäst driekt ur burken med en sked, i mjukisbyxor, framför en halvdann söndagsfilm.



image197

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har du blivit laktosintolerant?

2008-06-02 @ 18:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0