Ge mig direktkontakt.




Vet ni vad jag är less på? Brister på kommunikation. Detta kom jag fram till efter lite häng i lördags med mina vänner från kvintetten. Samtalsämnet kretsade inte allt för ovanligt kring kärlekens vara ett icke vara. Det är alltid kul att diskutera de senaste inträffade händelserna i ens liv med Peter och David, som har en särskild förmåga att ge en manlig synpunkt på situationen. De är brutalt ärliga och hyschar inte med att säga vad de tycker.

Efter mycket analyserande kom vi fram till att det som framför allt saknas idag är direktkontakt. Samtalen är borta och har ersatts med SMS och MSN. Det ska tolkas och vridas och vändas på. Vad menar han? Vad läser du i det här MSN-meddelandet? Vad står det egenligen, mellan raderna? Det är en omöjlighet att förstå utan att höra tonlägen, se minerna eller reaktioner hos den andra. Och de där vimsiga meddelandena som sänds under alkoholens berusning ska vi inte ens tala om. När telefonen börjar pipa vid midnatt en lördagsnatt sägs det att man ska ta allt med en nypa salt, lägga på "fyllefiltret". Men jag vet ju hur det är, efter femte ölen ligger mobilen väldigt nära till hands. Situationer som redan är komplicerade blir bara mer trassliga och fjädrar blir inte bara hönor utan till hela hönsgårdar. På helgnätterna kommunicerar vi utan varesig fallskärm eller livlina.

Nej, jag ska försöka lyssna på David när han säger att jag bara ska snacka, och lägga ner all teknisk skit. Yes or no. Och jag är helt på den idén. Raka puckar är mitt nya motto!


Don´t drink and dial


Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Ja du, det är tur vi har Peter och David som ger oss ordentliga svar på våra frågor :) Det var en väldigt trevlig kväll

2008-06-10 @ 11:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0