Ursäkta, har ni laktosfri mjölk?

Jag har börjat ett nytt liv. Nej, den här gången är det inte mina planer på att börja träna yoga, inte heller är det några planer på att börja baka mera eller höra av mig mer till mina nära och kära. Det är rör någonting helt annat. Jag har haft magkatarr sedan slutet på högstadiet utan någon förbättrning är jag desperat att pröva vad som helst. Jag har testat mediciner, att varva nej (med modifikation) och diverse huskurer. Det senaste som står på listan är att pröva framleva mina dagar utan laktos. Ja, Sanna dricker helt enkelt inte längre mjölk och konsumerar inte mjölkprodukter.

Jag som är galen i mjölk och fil. Det är helt klart ett outforskat territorium för mig. Bara en sådan sak som att handla blir någonting nytt. Jag rör mig kring nya hyllor i affären, väljer affär utefter vilket sortiment de har på laktosfria produkter och har fått förändra mitt sätt att äta. Lite utmaning, men det fungerar bra. Kassarna hem från ICA är betydligt lättare, men lite upprörande att det inte finns ekologisk laktosfri mjölk.

Nu är det bara vänta och se. Kanske, kanske blir det bra nu.

image142

Kommentarer
Postat av: Olof

Valio är godast. Den på bilden. Norrmejerier och Arla smakar såååå sött. Men det är klart, smakar det så kostar det. Nästan 20 kr litern, men det är det värt. Jag kom på att loktos var dåliga grejer för mig ganska nyligt, så jag vet vad du genomlider - mjölk var mitt liv!!! :-D

2008-03-06 @ 00:15:19
Postat av: rakel

annars fungerar alprosojas sojamjölk med kalcium tillskott väldigt bra!

2008-03-06 @ 13:48:43
URL: http://rakeleklund.blogg.se
Postat av: emelie

Norrmejeriers filmjölk är så himla god, try it! Det är min favoritfil.

2008-03-07 @ 14:05:15
URL: http://emeliem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0