Ett neggo-inlägg.

Nu är jag less på att plugga, sjukt less. Jag vet att det inte är långt kvar nu men jag finner ingen ork. Böckerna är svåra att öppna, jag är totalt ointresserad av morgondagens seminarium och för att inte tala om nästa veckas rättegångsspel om tvångsomhändertagande av unga. Tentan är om futtiga tre veckor men hur jag ska hitta energin till att tentaplugga förstår jag inte.

Inte ens studentlivet lockar speciellt mycket längre. Sittningen i lördags, som skulle vara ett hejdundrandes avsked för min kära Malin, blev snarare en bekräftelse på någon som jag vetat länge - nu är jag klart med det här livet. Sittningssånger, billig öl och galna temafester är inte längre lika upphetsande. Korridorsfesterna känns som repris på repriserna och alla studentikosa sysslor känns så uttjatade. Nu vill jag ha någonting nytt! Jag vill slänga böckerna åt sidan och bli klar med utbildningen. Jag vill jobba, skaffa en lägenhet som bara är min och börja ett riktigt liv. Jag vill lämna bubblan som kallas juristprogrammet och ta ett kliv ut i verkligheten.

Till sommaren är jag klar med grundutbildningen. En termin kvar som student i Umeå. Sedan, sedan.... Ljuset i tunneln kryper närmare.

Till råga på allt snöar det utanför mitt fönster just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0