Host och Austen.

Jag är sjuk. Igen. Jag är verkligen ägare till världens sämsta imunförsvar.
Men idag kom jag fram till att det allt finns positiva ting med att vara sjuk.

  • Jag kan hasa omkring i mina fula mjukisbyxor utan att någon ser mig.
  • Min hy får vila från allt smink och kladd några dagar.
  • Jag kan inte fly från tentaplugget. När man bor på knappa 40km2 ligger böckerna framför ögonen hela tiden.
  • For once tar jag mig tid att göra allt det där jag aldrig gör - skriver in mina recept från lösblad till boken, skickar in digitalbilder på framkallning osv.
  • Även om jag älskar att träna är det skönt att ligga på soffan. Dessutom får min benhinneinflamation hämta sig lite.
  • Jag kan sova ut på morgonen med gott samvete - jag är ju trots allt sjuk.

Dock lider jag av brist på social stimulans och klättrar sakna med säkert upp för mina väggar. Jag har redan kollat mina vänners bloggar  fyrtio gånger och ingen har lagt upp något mer på facebook den senaste halvtimmen. Som tur är räddades jag av mina snälla föräldrar som kom och hämtade mig. Kvällen ägnades åt En ung Jane Austen, en helt underbar film! Jag bara älskar gammeldagsa filmer där tjejerna har fina korsettliv och spelar manuetter på pianot och killarna struttar omkring i knästrumpor och kysser damerna på handen. Orden "forever" och "dear miss" susar runt och kärleken förklaras i långa brev och inte i korta fylle-sms som i dagens värld. Nog var det bättre förr. Ack så bra! Se!!


image188

Kommentarer
Postat av: tova

Men ussdå Sanna, ta och bli frisk och kry snabbt tycker jag! Din blogg är för övrigt väldigt trivsam (låter kanske inte som så storslaget beröm, men det är det, varje gång jag går in på den känner jag mig som om jag trivs med livet lite mer!) Annars hade jag i mitt stilla sinne tänkt att imorgon kväll vore en strålande kväll för lite tebabbel... vi får höras. Må-bättre-kram / tova

2008-05-21 @ 14:31:55
Postat av: Elin

40 kvadratkilometer? Det var inte dåligt :P

För övrigt gillar jag din blogg, den är klok. Krya på dig!

2008-05-22 @ 21:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0