Var ligger fokus?

Vet ni vad jag tycker är hemskt? Att en kvinna med en sjuhelsikes röst som Charlotte Perelli fortfarande måste klä av sig för att lyckas. Hennes enorma talang räcker tydligen inte, låten är inte heller tillräckligt bra för att låta henne behålla lite skinn på kroppen under tyg. Himla översexualiserade samhälle. Hon var i gott sällskap på melodifestivalen. Av alla kvinnor som intog scenen var det två som hade klänningar längre än skärp, två. Jag tänker bara på alla småtjejer som sitter och tittar och tar efter, lär sig hur man som kvinna ska vara.

Det är få samtal som handlar om hur bra hon faktiskt framförde låten och hur hon totalt regerade på scenen. Diskussionerna kretsar kring hennes utseende - hur hennes sminkning såg ut, hur hennes kropp såg ut i fodralet och huruvida hennes frisyr var fin eller inte. Och till min förfäran inser jag att detta inlägg tyvärr inte heller är något undantag från dessa diskussioner.


image192


Charlotte, jag tyckte i allafall att du var grym, med eller utan kläder.




Kommentarer
Postat av: rakel

jag bor med niklas såklart :)

2008-05-26 @ 23:14:25
URL: http://rakeleklund.blogg.se
Postat av: Mikaela

Å, klokt skrivet. Jag tänkte också på det. och hur enormt pojkarnas och flickornas danser skiljde sig åt. suck.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0