Bartömning?

I helgen har jag fint besök här i stan, nämligen Malin från Stockholm. En fredagskväll med god middag, vin och ost följdes av en mysig heldag på stan och latte på Costas. Ikväll är det min tur att dra ett strå till stacken och bjuda på middag och förfest.

En liten titt i mitt barskåp får mig att inse att jag har sjukt myket sprit (flaskorna som syns på bilden är bara en bråkdel)!Visst är det kul, men faktum är att det sällan dricks upp i den utsträckning man tror när man inhandlar den. Ska jag bort på förfest är det alltid lättare att köpa en flaska vin eller några öl och när jag väl är hemma har jag sällan groggvirket som behövs. Men ikväll är det andra bullar! Jag har bunkrat upp med både den ena och det andra, upplagt för en toppenkväll. En av mina personliga favoriter är kanske även det lättaste att blanda - Ragnar.



4-6 cl Absolut Kurant
2 cl limejuice

Fyll med fruktsoda
Garnera med en limeskiva


 

* * *



 

Peppen inför kvällen är total!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0