Aida på Sagateatern.

Igår var det den stora premiären för våra huvudmotståndare - medicinarspexet. Som alla år var vi umespexare där för att visa vårt stöd. En utmärkt afton med mycket skrik, stoj, spex och punch såklart. Kändes lite konstigt att vara tillbaka på Sagateatern där jag i våras spenderade en intensiv vecka. Det var ju inte alls länge sedan det var vi som hade premiär. Känslorna låg i luften, allt flöt över mig när portarnas slogs upp. Lukten, människorna, adrenalinet... Spex, åh älskade spex!





Kvällen följdes av en mycket, mycket härlig natt. Serverade och spexade på meskarnas premiärsittning, sjukt kul. En improviserad dans följdes av allsång över spexgränserna med "om du har ett äpple". Känslomässiga minor överallt, pictionary i köket, spexstridsyxor som grävdes långt ner under marken, sångerna fyllde lokalen och nej, medicinarspexare dansar inte vackert onyktra.




- Inte hänga läpp bara för att ingen bryr sig om dig!



Det ser vem vem som helst att det här är Shere Khan från Dungelboken??



- Har du tänkt på en sak? Är det någonstans man verkligen ska ragga är det ju här, alla ska bli läkare och höginkomsttagare.

- Ja, och de är spexare, alltså har de humor.




Masade mig hem in på småtimmarna, full av energi och magen fylld med god mat och kopiösa mängder daim. Det här var min sista insats som Umespexare, och jag kan inte låta bli att känna av en klump i magen.
This waas it - never ever again.

Adia spelas hela helgen på Sagateatern i Umeå, klart värt ett besök!


Kommentarer
Postat av: emilia

intressant att endast 3 människor fastande på bild tillsammans med 6 st punsch/whiskeyglas?! :) dubbelt upp antar jag.... haha.

2008-11-21 @ 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0