Storbak för stor dag.

På söndag fyller min syster 30 år och jag har fått en stora äran att sköta baket inför födelsedagsfikat. Äntligen ska jag få riktigt hänge mig åt min favoritsyssla! Ikväll drog stordåden igång och choklad och hasselnötskakor som först på listan.




Receptet kommer självklart från min favorit Leila Lindholm.

5 1/2 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1 1/2 dl florsocker
300 g smör
1 msk vatten

Smula ner smöret i de torra ingredienserna. Blanda ner 100g hackad mörk kvalitetschoklad och 150g hackade hasselnötter. Rulla små bollar och platta ut på bakplåtspapper.175 grader i 10min. Done!





Det bästa av allt är att jag är långt ifrån klar. Mer bak väntar, det ska bland annat tillverkas kolasnittar (på begäran av födelseddagsbarnet) och brownies. Detta kommer att bli en mycket bra helg!




Nu ska bara de andra nivåerna på mitt kakfat fyllas...

Kommentarer
Postat av: syss

Mmmmm det vattnas i munnen redan :-)

2008-11-07 @ 08:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0