Lugn och ro.

Det är finns någon extra med de där höstkvällarna hemma i lugnet. Kvällen har spenderats i min pyamas som åkte på redan strax innan kl 19, och ett par raggsockar i storlek 1500. Benen är så tunga efter spinningpasset att det är en ansträngning att ta sig från soffan till sovrummet och kroppen är varm och go efter en välbehövd dusch. Istället för att glo på TV har jag faktiskt, tro det eller ej, läst en bok. Jösses vad jag känner mig kulturell. Jag har redan hävt två koppar te. Ljusen på borden brinner och i stereon pumpar BKO med Stunder som den här. Ute är det nästan stormvarning, och även om min köksfläckt låter av vindarna så att jag tror att jag blir galen är det trots allt en go känsla av slippa vara ute utan få sitta inne under en filt.

Min uppsats är fullt och helt färdigställd nu och imorgon ska jag bara trycka print, vilket är världens bästa känsla efter hårt arbete. Sedan ska jag gå på spa-behandling, just because I am worth it. Det bästa av allt är nog i alla fall att jag har två lovande veckor och helger framför mig.




Kommentarer
Postat av: Syss såklart :-)

Underbar bild! Go hösten!!! :-)

2008-10-21 @ 11:45:12
Postat av: Pernilla

Jag gjorde exakt samma sak igårkväll! Jag utmanade mig själv som tusan på body pumpen och kände mig allmänt mörbultad, sedan låg jag i soffan iklädd en stor t-shirt och dunsockar medan jag läste två tidningar och en bok i säkert tre timmar. Ett par koppar té slank ner också.

Inte dumt, inte dumt alls.

2008-10-21 @ 15:45:13
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0