När får man börja längta??

Är det okej att längta ihjäl sig efter jul när det inte ens är december än? Hur som helst är det redan kört för mig. Jag längtar till att få tassa upp på morgonen och titta på julkalendern eller efter en lång dag få dricka lite glögg, äta en pepparkaka med ädelost och tända stjärnan i fönstret. Jag vill åka hem till mamma och pappa och äta nybakade lussekatter och gå på Sångkrafts julkonsert, sjunka in i stämning till deras version av Stilla natt och småfnissa när de busar till det i slutet med Jingel Bells. Jag vill lacka paket, rimma och baka pepparkakshus med storasyster till amerikansk juldisco. Jag vill höja upp stereon till Jannes Schaffers julskiva så att det dånar över till grannen. Jag vill äta knäck i flanellpyamas och lägga pyssel i vardagsrummet.

Jag vill ha jul.




Kommentarer
Postat av: Skalman

Jul! Bah! Humbug!

2008-10-29 @ 22:45:19
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: Emeliie

Åhhh! Jag har inte ens läst inlägget! Bilden räckte för att få mig att längta! Jag och Kristina diskuterade faktiskt häromdagen ifall vi skulle ta fram adventsljusstaken på bordet :P Jag avstyrde det hela

2008-10-30 @ 09:47:28
Postat av: Pernilla

Oooh, du är inte ensam! Eftersom jag inte hade en svensk traditionell jul förra året så är jag ännu mer laddad i år!

Jag har redan börjat fundera på julpynt, julklappar, vad jag ska baka och så. När jag jobbade i natt såg jag hur första snön singlade ner från himlen. Det var så mysigt, och jag cyklade som en galning runt hela posten på en posten-sparkcykel och sa till alla med ett stort leende på läpparna: "Det snööööaaar!"

Det var grymt mysigt :-)

2008-10-30 @ 18:09:52
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: Lisa

jag börjar alltid längta nångång i september, och tycker helt klart att det är okej. sen exploderar det nån gång i november och jag bara måste lyssna på julmusik och låna alla barnböcker som finns om jul på bibblan. tyvärr är jag rätt ensam om det, men ändå! jul får man längta till när man vill.

2008-11-03 @ 17:17:19
URL: http://hannalisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0