Päronbesök.



För första gången lyckades jag lura hem både mamma och pappa på middag hem till mig. När man har väldigt upptagna föräldrar känns det mycket speciellt att få äga dem ensam litegrann. Jag bjöd inte bara på trevligt umgänge, utan även på vegitarisk medelhavspaj a la Malin till varmrätt.




Till efterrätt (som mer känns som min kategori av matlagning) fick jag chansen att inviga mina underbara mini-pajformer som jag fick i födelsedagspresent av vännerna. De är bara sjukt söta! Det blev något så enkelt - men gott - som smulpaj, en till oss var. Jag brukar alltid göra min smuldeg med mer havregryn än mjöl, det blir liksom knaprigare då. Och efter många försök har jag äntligen hittat en god låglaktosvariant, så dagen till ära fick jag äta vaniljvisp till!





Det var absolut supermys och inte sista gången hoppas jag. Ett mycket bra sätt att spendera en höstkväll på, och ett fint sätt att piffa upp en annars trist och grå vardagskväll.

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Åh, jag vill också mysa med mina föräldrar... Jag saknar min familj! Speciellt sötaste brorsdottern i världen :) Önskar att min familj bodde i samma stad. Du har det bra du Sanna!

2008-09-25 @ 07:39:21
Postat av: Studentkocken

Tack:) Fin blogg du har! Smart med små pajformar.

2008-09-26 @ 17:12:21
URL: http://ingamernudlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0