Yes, I am!

Jag har fått en hel del olika kommentarer genom mina dagar, somliga mer svårtolkade än andra. Av någon anledning hittar människor i min omgivning nya sätt att beskriva mig eller sätta ord på mitt sätt att vara. Ibland känns de lite... ja... negativa kanske? Men jag har bestämt mig att höra ord som slängs i mitt ansikte med mina positiva öron.

"Du är så komplicerad... och du tänker för mycket" - Det ska tilläggas att detta kom från en person av det manliga könet när han försökte beskriva varför jag inte var flickvänsmaterial. Kan man tänka för mycket? Jasså, det visste inte jag. Men jag gör gärna det. Jag vill vara en grubblare och reflekterar och diskuterar, och om det gör mig till komplicerad så okej. Helldre det än för simpel varelse.

"Du går verkligen fram som en ångvält!" - Men hallå, betyder det att jag plöjer ner alla andra? Att jag krossar folk längst min väg? Nej, det betyder naturligtvis att jag tar för mig, banar min väg.

"Jag kommer aldrig att dra över dig" - Detta kom från en killkompis. Först tänkte jag att det var väl inte så snällt sagt, är jag så oattraktiv? Men sedan fick jag en förklaring som fick mig att mjukna. Det som menades var att han såg mig som en lillasyster och att han aldrig skulle vilja riskera vänskapen som vi har. Och det är väl fantastiskt att man kan vara ett objekt för vänskap i sin relation till killar, eller hur?

"Sanna, du är så bitig" - Visst är jag det! Jag har sedan tidig ålder lärt mig att bita ifrån, och det gäller det mesta. Så jag tackar och tar emot.

"Om man ska orka vara tillsammans med dig skulle man behöva en årsförbrukning av Red bull" - Är jag så krävande och hyper? Finns det ingen som kommer palla med mig? Nej. jag är bara ett energiknippe när jag sätter den sidan till. Det är ofta full fräs, något som jag ser som en av mina stora tillgångar. Men jag vet också att jag kan vara lugn som en inlandssjö. Om jag vill det vill säga.



Så där ja. Mycket går att se från en ljusa sidan. Testa själv.


Kommentarer
Postat av: Skalman

Helt rätt! Du vet att du är bäst, och du är inte rädd för att visa det. Själv är jag sämre på det, jag tar åt mig alldeles för mycket om vad andra säger om min person. Fast det händer inte så ofta, tack och lov.

2008-09-01 @ 23:44:49
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: Emeliiie

Sanna, du är så härlig! :)

2008-09-02 @ 09:40:53
Postat av: anonymare

"Bitig" betyder i vardagligt tal "storvuxen", "kraftig". Slå upp det vet jag.



Vänd det till något positivt, vetja...!

2008-09-05 @ 18:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0