Blåbär.


Avskedsmiddagen med familjen är avklarad. Vad passar bättre än att avsluta sin tid i Sverige för ett tag framöver med den traditionell blåbärspaj? Jag älskar i och för sig den klassiska smulpajen, men ibland kan det vara gott med paj med lite mer stadga, lite mer att knapra på. Det är som lite speicellt med den här är att det ska vara balsamvinäger i smeten vilken jag var en aning skeptisk till från början men som visade sig vara en höjdare. Måste jag säga vems receptet är?






Som den goda dottern jag är bakade jag en extra som nu ligger och väntar i frysen. Det kan vara bra för mammao och pappa när längtan efter nybakat av Sanna blir för stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0