Bortskämd tjej.

Jag har ofta kallats bortskämt i mina dagar, men nu måste jag faktikt instämma. Det finns riktigt bra saker med att snart åka bort för utlandsstudier - man blir fullkomligt ompysslad av alla! Helgen har inneburit den ena festen efter den andra. I fredags fick jag äta mig mätt på Maddes goda middag och fick rå om henne helt ensam, vilket är svårt när hon är en så busy människa. Igår kom jag till trerätters middag hem till Tova och Mickan. Jag fick inte lyfta ett finger, utan blev placerad på en stol med ett glas vin i handen. Det var en helt sjukt bra kväll med fantastiskt god mat, helt på tok förmycket tryffeltårta, quiz a la 90-talsmusik och melodifestivalen med poängsättning.






Det är alltid lika kul att bli bjuden när det är en vegetarian som lagar mat. På vardagarna är jag oftast vegetarisk i min matlagning, men just när det kommer till de mer festliga målen blir det ofta kött eller fisk. Därför är det kul att få lite ny inspiration och se att det går att göra riktiga pangrätter helt utan att djur behövt sätta livet till. Till förrätt fick av smaka på en toast med getost, pinjenötter och honung, tätt följd av ugnsbakad aubergine med svampfyllning och fetaost, tillsammans med en sallad med durumvete. Me gusta mucho!

Jag kommer sakna mina flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0