Bull it up.

Jag har ett mål - jag ska baka de godaste bullarna på jorden. För det krävs en hel del träning. Degen ska knådas ett visst tag, fyllningen måste vara lagom i mängd och jäsningen ska sitta perfekt. Jag har övat några gånger och jag känner att det börjar ta sig. Jag har testat olika varianter, vanligfyllning, blåbärsmix och hallon. Fortfarande leder bullarna med den rivna mandelmassfyllningen, tätt följt av den mer traditionella varianten med kanel, smör och socker.






Vad fyller ni era bullar med?

Kommentarer
Postat av: rakel

honung, kokos och hasselnötter!

2009-02-06 @ 18:05:50
URL: http://rakeleklund.blogg.se/
Postat av: klara j-r

min moster brukar köra hårt på smör och marsanpulver, och då menar jag mycket. det brukar knäcka sig i botten! och de är gruvligt goda, men inte så fettsnåla.



Annars brukar jag nästan tycka att bullar är som godast när de inte är för torra och det är mycket stött kardemumma i för det blir godare smak då än om man köper färdigmald...

2009-02-07 @ 00:21:54
URL: http://nomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0