What did you bring?

Dagens tema i internationella gruppen var "what be bring i our bangs that we are not aware of". Vi tar alla med oss saker till var nya stad och till vart nya liv som inte handlar om prylar och klader utan som ligger pa ett mer psykologiskt plan - bakgrund, saker och inte blivit beareteade an och tankar och funderingar. Var psykolog har sa att det ar vanligt att internationella studenter paverkas av detta, positivt och negativt, och att det ar en del av sjalva upplevelsen att utforska vad man faktiskt har med sig i bagaget.

Jag har en van som var ute och reste under hela januari. Resan gav henne nya perspektiv, tid att fundera och reflektera over saker och ting som pagatt den senaste tiden runt henne och nar hon kom hem var hon lite av en ny manniska. Kanske ar det lite av det jag borjar uppleva nu. Tankar kring vem och vilka jag egentligen saknar och varfor, hur och varfor mitt liv ser ut som det gor och manga minuters fungering kring de senaste tidens berg- och dalbana. Jag hade till exempel en drom i natt som helt plotsligt fick saker och ting att falla pa plats. Genom att traffa massor av andra studenter fran varldens alla kanter far jag aven reflektera mycket over hur det egentligen ar att vaxa upp i Sverige jamfort med andra lander och hur det har format mig som manniska.

Var psykolog har uppmuntrar oss att lata tankarna komma och ga och forsoka ta vara pa dem. Jag tror verkligen att det ar bra att komma ivag ibland, och inte bara over en helg eller vecka, utan vara borta ett langre tag och verkligen fa tid att lata tankarna vandra. Far ni mojlighet sa ta den. Sa, ni kanske moter en ny Sanna i juli, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0