Flytt tillbaka.

Igår gick jag tillbaka 3,5 år i min utveckling - jag bor hemma hos mamma och pappa igen. Eftersom min andrahandshyresgäst vill hyra min lägenhet när jag är borta ville ha den från mitten av denna månad fick jag ta migg pick och pack och mellanlanda i familjehemmet för tre veckor. De senaste dagarna har bar bestått av flyttpackning och ständning, och det känns faktiskt riktigt skönt att vara klar nu.




Men visst är det med lite vemod som jag lämnar ifrån mig mitt hem. Det kändes klart konstigt att sova sista natten i min goa säng. Och det var ju som igår jag bar in den första flyttlådan i lägenheten och hängde upp denna på gardinstången - en symbol för att nu skulle minsann min studenttid börja. Jaha, och så står man här 7 terminer senare och håller på att lämna det livet bakom sig. Snabbt gick det, jösses...




Numera har jag tryckt ihop mitt liv i gästrummet hos mor och far, vägg i vägg med lillebror.
Allt är precis som förr i tiden.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0