Äpple + kanel



Jag har fått i uppgift att baka upp mamma och pappas matvaror under mina veckor hemma. Hela frysen är full i bär och skafferiet med torrvaror som de aldrig använder. Ja, värre uppgift kunde man få. Idag ställde jag till med muffinsbak, äppel- och kanelmuffins, självklart Leilas recept. Jag bevisade att det går minst lika bra att använda äppelmos som färska äpplen, men drog ner lite på sockret då eftersom det redan finns i mosen. Gött värre!




Jag är pinsamt galen i kanel



Det ska vara eko



Slutresultat



De gled ner bra i en tonårslillebror



Det var väl behövligt med lite bak en dag som denna. Klippt mitt hår och förvandlats till kille och fick dessutom upptäcka att mina spinningskor blivit stulna. Jag avråder vidare start ifrån att baka (läs: äta deg och slicka skålen) innan ett kvällsspinningpass, ett lätt illamående i 55 minuter.


Kommentarer
Postat av: FredrikaBremer

Underbart :)

2009-02-05 @ 15:00:23
URL: http://blogg.passagen.se/fredrikabremer/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0