Borta bra, men hemma bäst!

Gråt och sval, sorgsna farväl och klump i magen. Vad nu då, ska jag lämna min Dunedin-bubbla och återgå till verkligheten där hemma? Efter den perfekta sista kvällen med middag och filmmys i soffan var detdags. Att stänga dörren till lägenheten på Castle ST, krama Tom en sista gångoch sedan hoppa in i taxin det var hårt. Eller att lämna Katrina vid busstationen i Auckland och känna hur allt bara brister. Så många farväl, en del "We WILL see each other again" men flest "Have a nice live". Men någonstans mellan LA och London insåg jag ju en sak - jag är ju faktiskt påväg hem. Nära, kära, bekant, trygghet, svensk mat, lugn, sommar, min egen lya...





Efter en helg i Auckland, visatrubbel i LA, ett stekhett London och 38 timmar i luften satte jag foten på svensk mark. Mamma, pappa och lillebror mötte upp mig på Arlanda och tårarna kom. Hemma, hemma, hemma!! I Umeåstad väntade syskon med myskvällsfika bestående av nybakat bröd, jordgubbar och glass. Självklart var bordet pyntat med svenska flaggor.


Nu känns NZ väldigt långt borta. Den svenska sommaren har sköljt över mig och jag är lycklig att vara på hemmaplan igen. Borta bra men hemma bäst.

Kommentarer
Postat av: syss

Å vi är sååååå glada att ha dig hemma! Stugan i helgen?

2009-07-02 @ 17:31:07
Postat av: Elina

Välkommen hem Sanna, vilket äventyr du varit med om, har varit kul att följa på avstånd. Hoppas vi ses snart! KRAM

2009-07-02 @ 20:05:50
URL: http://www.sundholms.blogspot.com
Postat av: Pernilla

När får man träffa dig? :-)

2009-07-03 @ 15:16:11
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0