Sjuka, sjuka Sanna.

Igår hade jag tänkt att skriva ett inlägg om hur man bör ta hand om sig själv som sjuk, att det ibland inte är så farligt att ha några dagar hemma i soffan. Jag skulle bjuda på fina bilder på hur jag ser till att sjukdagarna blir lite bättre, men nyinhandlat mys och raggsockar. Men lite visste jag om min kväll. Feberfrossa, illamående och total utslagenhet kastade om mina planer. Jag blir sällan sjuk, men när jag blir det är det som om någon slår till mig med en klubba i huvudet. Efter att ha legat inne mitt sovrum nu i över 16 timmar känner jag mig lite mer som människa igen (det vill säga, jag kan stå på fötterna) men jag är långt ifrån kry. En antibiotikakur väntar den närmsta veckan och jobbet är bara att glömma. Om några minuter kommer mamma och pappa och kör ut mig i stugan där jag ska bli ompysslad och få lite sällskap.

Till min stora förtjusning insåg jag ju att jag hade allt lyx kvar idag. Passade på att testa de där sakerna som andra bloggare har skrivit om medan jag har varit borta - lingonlängtan och den nya Marabou Sommar. Och sedan en klassiker för att hjälpa de febernedsättande medicinen på traven, sorbetglass blodapelsin och ingefära.




En utvärdering av smak, lyxkänsla och inverkan på sjukdom kommer. Nu beger jag mig ut i skogarna och kommer nog inte tillbaka förrän kroppen godkänner det, och det kan ta ett tag. Ta hand om er här inne.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad mumsigt! Älskar både sommarchokladen och lingonlängtan! Bland top 10 på min gottelista :D

2009-07-17 @ 18:05:53
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0