Walking in a winter wonderland.

Ja, det är sant. Imorse när jag drog upp gardinen var det vitt ute. Men jag som är van vid de norrlänska vintrarna tänkte väl inte så mycket på det. Jag menar, lite snö och is, men vadå? Men hela Dunedin har varit avslaget idag. Lärare kom inte till universitetet, affärer höll stängt på grund av "snowy weather" och bilar och bussar stod stilla. På campus sprang alla omkring och fotade, gjorde mini-snögubbar och halkade omkring. Mysko. När jag för en gångs skull känner igen klimatet, då är det exotiskt.





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hehe, vilken skillnad det kan vara ;-)

När jag berättade för mina arbetskamrater i Australien om att vi kan ha 25 minus på vintrarna och 2 meter höga snöhögar så trodde de jag skämtade. De kunde inte förstå hur vi överhuvudtaget kunde överleva ;-)

2009-06-16 @ 16:40:24
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Men oj, att så lite snö kan ställa till med så mycket, lite kul faktiskt.

2009-06-16 @ 18:02:07
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0