Bibblan efter 17..?

Någonting jag aldrig gör är att plugga på kvällar och helger. När klockar slår 17.00 stänger jag böckerna för dagen och tar ledigt. För mig har det varit ett sätt att överleva mina juridikstudier för utan regler skulle jag kunna läsa ihjäl mig. Men vad gör man när det är tentaperiod och faktiskt alla andra pluggar? Less på att häcka hemma och glo på film och med sikte på kanske en ledig dag nästa vecka tog jag tjuren i hornen och besökte bibblan på kvällstid. Någon gång ska väl vara den första, eller?



Min vägledare var Cecilia, en van kvällspluggare. Efter en god pastamiddag ute a la Italiano och lite inhnadlad nödproviant slog vi oss ner bland läselampor och smattrande laptops. Till min stora förvåning var det nästan fullt. Vad gör alla dessa människor här en fredagskväll? Jag som trodde att det bara var jag som inte hade något liv, men där satt det proppat med arbetsmyror försjunkna i sitt kursmaterial. Och till min ännu större förvåning - det var ganska trevligt att hänga på bibblan på kvällen. Mysbelysning, skön stämning och lugna studenter. Även om jag fortfarande tror på mina lediga kvällar var det en riktigt bra kväll. Och med tanke på hur mycket jag faktiskt lyckades få gjort på min hemtenta, är jag välförtjänt av en sovmorgon imorgon. Nu - sova.





Kommentarer
Postat av: Emilies Skafferi

Hej! Kul att du hittat hit:) Trevlig blogg du har. Så har du kommit i från att inte plugga efter kl 17 även i fortsättningen nu då?;)

2009-06-13 @ 12:55:08
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0