NZ vs Frankrike.

- Hey Tom, what am I suppose to wear at a sports game?

- Ah, maybe a rugby shirt or something.

- And if I do not owe one?

- Just something comfortable, like everyday stuff.

En stunds tystnad. Han studerar mig.

- But hey Sanna, maybe leave you dress and heals at home..


Behöver jag säga att jag inte riktigt är sporttypen? Jag har aldrig varit på en riktig match, jag ser aldrig på sport på TV och bara tanken av VM och andra stortävlingar får mig att rysa. Men vad gör man när det är NZ vs. Frankrike i Dunedin? Jo, man drar på sig jeans och lågskor, kladdar lite färg i ansiktet och hoppar på tåget. Någon gång ska ju vara en första att ta plats på läktaren, och jag hade ju faktiskt lovat Flo att jag skulle hjälpa henne heja på sitt hemland och hålla den europeiska flaggan högt. Och jösses, it was a great night. Kanske inte så mycket på grund av själva matchen, men med trevligt sällskap, fördrinkar på en av stadens krogar med 130 internationella studenter, härliga rugby-killar och en vinst för Europa, ja, då är jag hemma.







- Hey, what the f*ck Sanna, are you cheering for FRANCE?

- Well, one semester do not make me kiwi, but I am a true european though!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0