Bara vara.

Ta vara på vardagen, det är något vi är dåliga på. Jag läste det här inlägget idag och kom fram till att jag nog inte njuter tillräckligt av att bara vara. Bara en sånsak som att svara ja till inbjudan att sitta i solen och snacka när kurslitteraturen ligger och bränner i bibblan eller att skita i att handla, köpa take away och slåmig ner i en park bara sådär. Det är inte likt mig alls. Men kanske är det inte döden om en och annan sushibit (a la 24kr!) får slinka ner istället för att hasta iväg till gymmet den där varma kvällen eller om jag måste läsa under helgen istället bara för att jag faktiskt inte ville plugga på eftermiddagen. Jag och många andra kan nog må bra av att våga släppa lite på schemat då och då. Och bara hänga liksom.



Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Åh! Jag tittade på videoklippet på Washington post hemsida. Vem går förbi något sådant?!?! Vem gör det!? han spelar ju underbart! Usch och fy för sådant... Jag hade stannat :D



Nice med sushi förövrigt :)

2009-03-27 @ 11:55:01
Postat av: Pialotta

Tack så mycket för dina ord inne på Kakomaten.. ser härligt gott ut där du sitter i gröngräset med maten serverad:-)

2009-03-27 @ 19:34:59
URL: http://kakomaten.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så fint det ser ut att vara där nere!

2009-03-27 @ 21:38:57
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0