Lattelast.

Jag har en ny last. Eller ny och ny, den började faktiskt redan i Umeå - Latte! Jag som annars inte dricker vanligt kaffe bara älskar den här babyvarianten av denna dryck. Till min stora glädje är Dunedin utrustat med ett Starbucks, kanske den bästa kaffekedjan i världen. Varför finns inte den i Sverige?





Just nu är mitt stora projekt att pröva mig igenom hela sortimentet. Jag har tagit mig till nummer tre, flat white. Det bästa av allt är att de kan göra alla varianter med sojamjölk. Sedan att latte är upptill halva priset mot i Sverige är ju bara ett plus i kanten. Slutsatsen är alltså att varken min hälsa eller plånbok behöver lida av mitt beroende. Här avnjuts en kopp mellan affärsbesöken inne i city med Ida och Katrina.

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Ja precis! Varför finns inte Starbucks i Sverige?! Så många gånger jag frågat mig själv exakt samma sak. Caramel Frappuccino! :D

Var du tvungen att göra mig så avundsjuk? När jag sitter i Sverige en kall och mörk måndagmorgon utan starbucks? Jaja, jag har mitt te med min extremt vackra tehållare :) Kram!

2009-03-02 @ 08:19:29
Postat av: Mum

Just det, jag har ju sagt att en god latte är vaninnigt gott och att Starbucks är toppen. Du skall lite på mamma!

2009-03-02 @ 22:06:34
Postat av: Pernilla

Jag har inte din mailadress! Men jag vill vara med på listan.

2009-03-02 @ 23:26:50
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: carolina

jag dricker ju bara svart. har prövat med latte, men det går bara inte :P möjligen islatte med en massa isbitar i på sommaren =)

2009-03-04 @ 11:20:21
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0