Ultimat förnyelse.

Den här veckan gjorde jag ett löfte till mig själv att nu är det jag som gäller. Less på alla "måsten" och "borden" här nere, utan framöver är det min humör, vilja och min ork som bestämmer hur min dag ska se ut. Och det blev en rivstart minsann! Jag är definitivt en person som förespråkar vardagslyx. Det är det där lilla extra som lyfter din vanliga vardag till något speciellt, något som kryddar upp det hela. Den här veckan gjorde jag det utlimata - jag gick till frisören. Sammanlagt sepanderade upptill fyra timmar innanför salongens dörrar och färgade, klippte, blev masserad, ompysslad och matad med godis. Och jag bara älskar konceptet att hasa omkring i en silkig rock och bli serverad en god kopp te eller kaffe med små chokladpraliner! Får det inte vem som helst att känna sig som en prinsessa så säg!


Efter dunderkuren känner jag mig som en ny människa. Även om min veckan lyx var något dyrare så är det så lätt att göra något för sig själv. Köp ett gott te, laga en extra god middag, tappa upp en bad med skumm och tänd ljus eller varför inte unna dig själv en riktigt tidig kväll for once? I all vardaglia stress är vi ofta otroligt rädda att försumma andra men oss själva bryr vi oss sällan om. Är det inte dags att du ger dig själv ett liknande löfte om att prioritera dig själv?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bästa inlägget idag! Jag tror (utan att inbilla mig att jag skulle vara särskilt bra på det själv) att alla vinner på att ägna en liten aning mer uppmärksamhet åt sig själva. För övrigt lät din dag helt underbar, det är du välförtjänt av!

2009-03-19 @ 23:06:06
URL: http://lyckaliten.blogg.se/
Postat av: Emeliiie

Jag är sjukt avis på din frisör! Finns det en sådan frisör i Umeå? I så fall ska jag bli stammis :) Hur blev resultatet då? Bilder! :)

2009-03-20 @ 00:38:42
Postat av: Pernilla

Jag önskar jag kunde det ikväll! Ibland är det som att alla måsten och borden hopar sig till en och samma kväll eller helg.



Lät riktigt skönt iaf :-)

Hur blev klippningen?

2009-03-20 @ 16:44:10
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: Mamsi

Äntligen! Kör på det!

2009-03-22 @ 05:30:08
Postat av: Sanna

Amanda: Ja, jag tror vi båda behöver lite mer av detta, eller vad säger du?

Emelie: Min frisör i Umeå (studio 88) har ett liknande koncept. Besök! Klippningen blev faktiskt riktigt bra, speciellt nöjd är jag med färgen.

Pernilla: Ibland kommer allt på samma gång verkligen. Illa, illa... Och som jag sa till Em, jag är nöjd med resultatet :)

Mamsi: Jo, jag försöker lära mig :)

2009-03-22 @ 23:10:47
URL: http://sannapannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0