Du släckte väl?

Det är ganska häftigt egentligen hela den här grejen med Earth Hour. Världen över släcktes byggnader ner i 60 minuter. Från den makthavande toppolitiker till den lilla medborgaren drogs det ut kontakter och tändes det värmeljus. Bara i Sverige sparade befolkningen upptill tio villorns årliga elförbrukning. Själv bidrog jag genom att koppla ur datorn och mobilladdaren och traska till torget i Dunedin för denofficiella manifestationen. Gatorna var fulla av ljus, maoritrummorna dundrade och eldshowen värmde i höstnatten.



Men hörrni, visst kan vi bättre än så här?
Borde vi inte smittas lite av all denna uppståndelse och spara på stömmen året om?
Man kan ju alltid hoppas.

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Jag stängde faktiskt av min dator. Och det är ju en enorm bedrift från min sida. Den brukar annars vara på dygnet runt :)

2009-03-29 @ 18:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0