Hur många får ditt kön ligga med?



Hur många sexpartners är lagom och hur många är för många? En mycket givande artikel i Cosmopolitan där de frågade ett gäng killar och tjejer vad de tyckte och jag måste säga att jag är både förvånad och förbannad över resultatet. Hälften av de tillfrågade tyckte att en kille kan ha upptill dubbelt så många sexpartners innan det är för många än vad en tjej kan ha. Seriöst, vilket tidsperiod lever vi i egentligen? Jag trodde vi hade kommit en bit längre när det gäller tjejers rätt att leva ut sin sexualitet. Sexualiteten tillhör uppenbarligen fortfarande mannen i mångas ögon och vi har inte samma rätt att spela på den spelplanen som dem. Kvinnan ska fortfarande vara oskuldsfull, men mannen han kan leva rullan som han vill utan att någon dömer honom för det. När ska vi släppa stenåldersinställningen och ta klivet ut i 2000-talet?

Och jag bara undrar hur det går ihop rent matematiskt. Jag menar, it takes two to tango så att säga. Om en kille kan ligga med dubbelt så många partners, men tjejer kan inte göra det samma, vem ska då mannens partners tänkas vara? Borde inte det betyda att det i slutändan blir lika många sexpartners för män och kvinnor? Nej, jag har än en gång kommit till slutsatsen att de här tidningarna inte är, om möjligt underhållande tidsfördriv, annat än skit.




Kommentarer
Postat av: FredrikaBremer

Ja, så är det säkerligen. Sjukt är det absolut.



Jag ger inte mkt för sådana kvinnotidningar längre. Jag skrev faktiskt ett mail till Amelia om hur jag ser på dem och deras äckliga budskap. Och fick pris för brevet, konstigt nog. Det roliga var att i mailet skrev jag om hur utseendefixerade de är och som pris fick jag en väska med smink, haha. Ultimata skämtet, kändes det som. Nåja, smink kan man alltid ge bort till folk som fyller år och sådant :)



Åter igen - bra inlägg :)

2009-04-14 @ 11:56:29
URL: http://blogg.passagen.se/fredrikabremer/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0