Grönt är skönt.



Jag gillar stark den nya trenden som äntligen nått vår värld - att handla med lite hjärna. Den här lilla butiken som jag hittat är ett praktexemplar på hur jag tycker att det ska se ut. Affären är inte bara helt egen och personlig, den har en stark miljöprägel också. Den superlilla lokalen är fylld med grönsaker, rotfrukter och frukt och sortimentet kommer direkt från odlarna ner i våra kassar (som vi själva tar med oss, affären förespråkar återanvändning och tillhandahåller inga påsar). Underbar är känslan av att stödja dessa typer av shoppar istället för de gigantiska matbutikerna runt om i staden. Och inte tackar jag nej till att de faktiskt höll lägre priser också.




En härlig känsla att ladda upp kylen med grönt, rött, gult och ett litet stänk av lila. Förhoppningsvis innehåller min hylla lite mindre besprutning och lite mer kärlek än mina rumskompisars våningar. Våga handla med hjärnan säger jag bara. Det finns alternativ och man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0