Ett mästerverk!

När höstmörkret kryper på (ja, det är höst här..) behöver man någonting som värmer. Mitt sätt att hålla temperaturen uppe är att gå på BIO. Inte bara för att det är så sjukt billigt (50 kronor!), för att man får en hel fåtölj och ett avställningsbord för sig själv eller att det bara går så mycket bra filmer, utan mest för att det är något visst med BIO.


Men av alla BIO-besök var det ett som stod ut. En film som verkligen fångade mig var The secret life of bees. Mästerverket är fyllt med vänskapsrelationer och tankeställare och behandlar problematik kring rasism och utanförskap. Men det som slog mig mest var de starka kvinnliga karaktärerna i filmen - otroligt inspirerande! Ståtliga, tuffa och med massor av klös och skinn på näsan, oh yes. Under två timmar hann jag både med att skratta och gråta i omgångar och när jag lämnade salongen hade jag ett leende på läpparna. Den här gjorde ett starkt avtryck och är nog en av mina toppfilmer over all. Åh, vad avis jag är på er osm har upplevelsen kvar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0