Crepe, någon?

Varför har jag inte testat det här förrut? Crepes är inte bara gott och enkelt att fixa, det går att variera i oändlighet med bara din egen fantasi som begränsning. En av mina veckofavoriter är att när vi traskar iväg till farmers market i Dunedin på lördagsmornar och äter frukost i morgonsolen. Jag arbetar mig sakna men säkert igenom sortimentet. Även om jag gillar de mer "matiga" varianterna med sallad, smält ost och skinka är min favorit so far crepe med smält mörk choklad, skivad banan och hackade nötter, mumma! Jag var lite orolig när vi åkte till Christchurch, vad skulle nu hända med min helgritual? Som tur är hittade vi ett creperi på helgmarkanden så franskt att vi nästan inte förstod vad kocken sa med sin starka brytning (och då vill jag bara tillägga att en av oss är från Paris). Veckans smak blev "plain nutella", en helt okej variant men en aning för söt för min smak.





Det här är absolut någon jag ska börja laga hemma. Ett lyxigt eftermiddagsfika med lite sötsaker på pannkanan, eller varför inte en lunchvarianten med lite grönt?  En sak jag verkligen vill testa är att fylla crepes med svampstuvning och sedan avrunda med en sötare sort med smält vit choklad ringlandes över. Har ni någon favoritfyllning som ni kan tipsa om?

Kommentarer
Postat av: Nette (kardemumma Gumman)

Åh älskar crepes, såå gott! :P

2009-05-11 @ 09:27:12
URL: http://kardemummagumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0