Söndagsbrunch och pannisar från Amerikat.

I helgen har mot och far varit och hälsat på mig. Shopping, samtal, mysigt restaurantbesök i Vasastan och bara vara stod på schemat. Mina lördagsplaner var att bjuda mina päron på ett brakfika, just eftersom jag vet hur mycket de älskar dotterbakat fikabröd. Men till min hemska upptäckt hade jag inget elvisp i mitt nya boende vilket är ett viktigt redskap i nästan all bakning. Ooaaäää!! Men flexibel som man är kastade jag om planerna till en överaskningsbrunch istället. Kl 9 slog jag igång stekpannan för att skapa nygräddade American pancakes. Busenkelt, gott och med en enorm lyxkänsla på en söndagsmorgon.



Ca 20 stycken underbara pannkakor a la USA

3 dl mjöl
1 kryddmått salt
2 tsk bakpulver
1 tsk socker
2 msk smält margarin
2 dl mjölk
2 st ägg

Blanda de torra varorna och blanda sedan i resten.
Pluppa ut runda kakor i stekpannan, ca 10 cm i diameter (vilket är ca 1/2 dl smet).





Tillbehören varierade från hallonsylt, hemmagjord lemon curd och socker. Min favorit var naturligtvis hackat äpple, tonvis med kanel och en svätt yogurt.



Söndagsmys att rekommendera!


Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Jag vill! Jag vill! :)

2009-09-22 @ 02:52:07
Postat av: David

Fy fan va gött! :)

2009-09-22 @ 11:16:11
Postat av: Kalasgott

Mumsmumsmums! Jag älskar amerikanska pannkakor!!

2009-09-22 @ 11:30:54
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Emilies Skafferi

Vilken söndags brunch sen då:) Mums mums, älskar amerikanska pannkakor. Kan tänka mig att dina föräldrar blev nöjda:)

2009-09-22 @ 11:49:10
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Hemmagjorde lemoncurd, det är grejer det :)

Gu så gott!

2009-09-22 @ 19:34:59
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Kalasgott

Sv: Hej Sanna!

Jag kommer på alla mina recept själv om inget annat angetts! :-)



Kram, Jennie.

2009-09-29 @ 21:16:40
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0