En bagare här bor i staden.

image80

Igår kväll var det det årliga pepparkakshusbygget hemma hos min familj. Varje år bygger jag och min syss ett egenskapat hus (exempel från tidigare år är Muminhuset, ett tåg, Noaks ark, Villa villekulla och vår stuga). I år är det tema Emil i Lönneberga och huset som skulle bli till var inte mindre än Katthult. Till saker hör även hysterisk julmusik, godis och flams. Vi har även lyckats värva en ny medlem till klanen, min svägerska Frida, en mycket lovande nykomling.

image79


Efter ett antal timmars slit är huset fortfarande inte klart. Detta huvudsakligen på grund av en pinsam miss från min sida när det kom till att mäta upp taket. Bygget beräknas fördigställas nästa vecka. Jag återkommer om den saken.



Men... jag vill ju visa upp någonting. Ett tidigare års kreation, håll till godo!

image82
(Man har full rätt att bli impad)

Kommentarer
Postat av: Syss

Herregud vad duktiga vi är! Och jag vill passa på att skicka ett "Välkommen" till Frida - du smälter in som upphettat socker i vår pepparkaksklan :-)

2007-12-13 @ 21:32:02
Postat av: underbaraclara

åh vad ni är king!

2007-12-14 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0