Sitt inte lottlös!

En sak som jag tycker är riktigt härligt är optimism. Att titta ut en regning morgon och tänka "Men så mysigt!", att få ett medelbetyg på en tanta och tänka att det är ju i allafall godkänt eller att i tunga perioder tänka att utan dalar finns det inga toppar.

Två optimister läste jag om i väntrummet hos tandläkaren. Det var ett gammalt par som hade spelat Bingolotto sedan start och endast missat ett par program. De hade vunnit några småvinster, men ingenting stort. De fortsatte i allafall troget att köpa lotter, spela och hoppas. En dag kanske det faktiskt är deras tur.

Det är därför jag har bestämt mig för att spela bingolotto. Det är något med det programmet som jar tycker är lite rörande. Folkligt, lunkande, "spännande" - så typiskt svenskt på något sätt. Ofta lovar jag mig själv att jag faktiskt ska köpa en lott bara för att och ge mig i hän till den lilla pensionären där inom mig. Sjunka ner på söndagskvällen, dricka en kopp te och kryssa "Iiiiiivar 49, 4, 9!!!". En miljon eller två skulle bara bli en bonus.

image15


På söndag smäller det, är någon med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0